• O nás
  • Pracovní místa
  • Stát se partnerem

Zásady důvěry a bezpečnosti

Zásady důvěry a bezpečnosti

Květen 2024

Cílem společnosti TicketSwap je poskytovat bezpečnou a spolehlivou platformu pro nákup a prodej vstupenek. Tyto zásady důvěry a bezpečnosti popisují pravidla, podle kterých mohou naši uživatelé používat naši platformu.

V těchto zásadách vysvětlujeme, co je a co není na naší platformě povoleno, když prodáváte vstupenky, vytváříte akce, komunikujete s ostatními nebo používáte naši platformu jiným způsobem. Dále vám vysvětlíme, jak vše kontrolujeme a co můžete dělat v případě, že proti vám podnikneme kroky. Tyto zásady doplňují naši Dohodu o platformě a vstupenkách a jsou čas od času aktualizovány. Datum poslední revize je uvedeno v horní části této stránky.

1. Obecná pravidla používání naší platformy

1.1. Při používání platformy je důležité dodržovat platné zákony a předpisy, poskytovat přesné informace a s ostatními jednat s respektem. To mimo jiné znamená, že musíte dodržovat následující pravidla:

1.1.1. Vytvoření účtu

Všechny údaje požadované při vytváření účtu musí být pravdivé a úplné. To také znamená, že byste se neměli vydávat za někoho jiného nebo se tvářit, že jste spojeni s určitou osobou, pokud tomu tak není. Každá osoba může vlastnit jen jeden registrovaný účet.

1.1.2. Vytváření nových akcí

Pokud chcete prodat vstupenku na akci, která zatím není k dispozici na platformě, musíte poskytnout popis akce a uvést konkrétní informace, například místo, název a čas začátku akce. Za správnost těchto údajů zodpovídáte sami.

1.1.3. Používání skriptů a botů

Není dovoleno používat skripty, boty ani jiné (částečně) automatizované programy či jiné metody k přednostnímu nákupu nebo prodeji vstupenek nebo k obcházení pravidel platformy.

1.1.4. Zabezpečení webových stránek

Část našich webových stránek není veřejně přístupná. Bez povolení není dovoleno tyto zakázané/chráněné oblasti navštěvovat nebo se o to pokoušet. Nesmíte přeposílat žádné počítačové viry ani červy, nevyžádanou poštu, spamy, řetězové e-maily, nevyžádané nabídky nebo reklamy jakéhokoli druhu a za jakýmkoli účelem. Rovněž není dovoleno zkoumat, rozebírat nebo testovat platformu nebo jakýkoli jiný připojený systém nebo síť z hlediska zranitelnosti nebo této zranitelnosti využívat. Pokud objevíte zranitelnost nebo problém s naším zabezpečením, jste povinni nám tuto skutečnost nahlásit.

1.1.5. Komunikace na platformě

Netolerujeme nenávistné, diskriminační, pornografické, urážlivé, výhružné, zastrašující nebo jiné podobně nepřípustné projevy v jakékoli podobě, ať už veřejně nebo přímo vůči našim zaměstnancům.

Kromě toho může TicketSwap za určitých okolností, například pokud vaše vstupenka nefunguje nebo pokud byla akce zrušena, iniciovat diskusi mezi kupujícím a prodávajícím. Během těchto diskusí má TicketSwap podpůrnou roli a očekáváme, že se budete k našim zaměstnancům a ostatním uživatelům chovat rozumně a s respektem a pokusíte se s námi najít spravedlivé řešení.

1.1.6. Respektování práv třetích stran

Při používání naší platformy není dovoleno porušovat práva jiných osob, například právo třetích stran na soukromí.

1.1.7. Žádné trestné činy na naší platformě.

Na naší platformě se musíte zdržet páchání trestné činnosti.

2. Obecná pravidla pro nákup a prodej vstupenek

2.1. Na naší platformě by uživatelé měli mít jistotu, že vstupenky, které kupují a prodávají, jsou spolehlivé. Proto přísně zasahujeme proti kupujícím a prodejcům, kteří porušují pravidla dohody o vstupenkách. To ve stručnosti znamená, že není dovoleno prodávat nelegální nebo falešné vstupenky, používat naši platformu výhradně za účelem zisku, provádět praní špinavých peněz nebo se jinak dopouštět podvodů.

2.2. Kromě toho musíte dodržovat následující pravidla:

2.2.1. Není dovoleno prodávat vstupenky za příliš vysokou cenu

Vstupenky na TicketSwapu se nesmí prodávat za více než 120 % nominální hodnoty vstupenky. V některých zemích je tento podíl menší než 120 %. Jste zodpovědní za to, že cena, kterou za vstupenku požadujete, nepřekročí maximální cenu povolenou v zemi, kde se akce koná.

2.2.2. O vstupenkách, které prodáváte, musíte uvést správné informace

Musíte nahrát originál vstupenky a uvést její správný popis, například pokud je vstupenka určena na konkrétní místo nebo sedadlo.

2.2.3. Vstupenky si můžete kupovat pouze pro osobní potřebu

Služba TicketSwap je určena pro osobní použití a proto si nemůžete koupit více než osm vstupenek na jednu akci. Chcete jít na akci jako člen skupiny? Záměrem je, aby si lidé z vaší skupiny koupili vstupenku sami.

2.2.4. Vstupenku nemůžete prodat bezprostředně po jejím zakoupení za účelem zisku

Platforma je určena pro fanoušky, kteří chtějí navštívit konkrétní akci, nikoli pro uživatele, kteří se snaží na vstupence vydělat. Proto není dovoleno používat TicketSwap za účelem rychlého zisku prodejem vstupenek za vyšší cenu ihned po jejich zakoupení.

2.2.5. Vstupenky nesmíte nabízet na více platformách současně

Pokud nabízíte vstupenku na více platformách současně, je pravděpodobné, že stejnou vstupenku prodáte více lidem. To jim může zabránit ve vstupu na akci. Z toho důvodu to není povoleno.

2.2.6. Při vracení peněz kupujícímu musíte spolupracovat

V některých případech můžete být jako prodávající nuceni převést kupní částku (její část nebo částku vyšší, než je kupní částka) na kupujícího. Při vracení peněz jste povinni spolupracovat v souladu s podmínkami vracení stanovenými v dohodě o vstupence. Kromě pravidel naší platformy můžeme v takovém případě přijmout také opatření k vymáhání pohledávek. V takových případech nejsou uplatněny naše zásady důvěry a bezpečnosti.

2.2.7. Musíte nahlásit všechna omezení týkající se vstupenek, a to i v případě, že nemáte povolení vstupenku prodávat

Pokud se na vstupenku vztahují nějaká omezení, například že se musíte dostavit v určitém časovém rozmezí, musíte to při prodeji vstupenky uvést.

2.2.8. Vstupenky nesmíte prodávat za příliš vysokou cenu

Není dovoleno prodávat vstupenky, které jste obdrželi zdarma, například v případě vyhraných vstupenek nebo pokud jste hostem akce.

2.2.9. V případě zrušení akce musíte spolupracovat

Pokud je akce zrušena, jste povinni odstranit vstupenku z platformy do 48 hodin od oficiálního oznámení zrušení organizátorem. Za předpokladu, že vstupenka nebyla před zrušením prodána prostřednictvím služby SecureSwap. V takovém případě jste povinni požadovat případnou náhradu od pořadatele akce a následně ji převést na kupujícího prostřednictvím služby TicketSwap, s výjimkou případů, kdy je akce odložena na jiný termín a/nebo přesunuta na jiné místo.

3. Opatření v případě porušení pravidel

3.1. Naše platforma je navržena tak, aby umožňovala bezpečný a spolehlivý nákup a prodej vstupenek, a v žádném případě netolerujeme nebezpečné a nespolehlivé praktiky. V závislosti na konkrétních okolnostech, jako je povaha a závažnost porušení, záměr porušení a jeho (případné) důsledky, vám zablokujeme nebo odepřeme přímý přístup k vašemu účtu – bez předchozího varování – v následujících případech:

3.1.1. Podvodné chování a trestné činy

To platí například v případě prodeje nelegálních nebo falešných vstupenek, používání naší platformy výhradně za účelem zisku, praní špinavých peněz, podvodů s platebními kartami nebo prodeje vstupenek, za které jste nezaplatili.

3.1.2. Vyhrožování a nespravedlivé jednání s našimi zaměstnanci

Zajištění bezpečnosti našich zaměstnanců při výkonu jejich práce je pro nás zásadní. Proto je pro nás nepřijatelné, aby bylo našim zaměstnancům vyhrožováno nebo aby byli uráženi. V případě, že jsou naši zaměstnanci slovně uráženi, vždy posoudíme každou zprávu a to, zda je rozumné a vhodné předchozí varování, aby se konverzace vrátila do normálu.

3.1.3. Používání skriptů a botů

Není dovoleno používat skripty, boty ani jiné (částečně) automatizované programy či jiné metody k přednostnímu nákupu nebo prodeji vstupenek.

3.2. Kromě toho můžeme v závislosti na okolnostech případu, jako je závažnost a povaha porušení, záměr porušení a jeho možné důsledky, v případě porušení pravidel těchto zásad důvěry a bezpečnosti, dohody o platformě nebo vstupence nebo zákona, přijmout následující opatření:

  • varovat vás;
  • aktualizovat údaje o nabízených vstupenkách nebo vytvořených akcích;
  • (dočasně) odložit platbu prodaných vstupenek;
  • požadovat, abyste spolupracovali na vrácení částky kupujícímu;
  • zakázat vám nákup/prodej vstupenek na (konkrétní) akce;
  • zablokovat nebo odstranit vstupenky, které nabízíte;
  • dočasně zablokovat váš účet pro prodej, nákup nebo obojí; nebo
  • vám trvale odepřít přístup k naší platformě.

3.3. Kromě výše uvedených opatření můžeme také (dočasně) odložit platbu za prodané vstupenky, pokud máme podezření, že jste nedodrželi naše pravidla, nebo pokud hrozí, že akce bude zrušena. Platbu můžeme také odložit až na dobu po konání akce. Budeme tak moci zkontrolovat, zda jsou prodávané vstupenky platné, a umožnit kupujícímu přístup na akci. Učiníme tak v případě, že prodáte nebo nabídnete vstupenky v hodnotě 800 eur.

3.4. Při ukládání opatření jsou důležité následující zásady:

3.4.1. Několik účtů

Ověřujeme, zda jedna osoba nepoužívá více účtů. Pokud máme podezření, že jedna osoba používá více účtů, po zablokování nebo odstranění jednoho účtu uplatníme stejné opatření i na ostatní účty, abychom zabránili zneužívání naší platformy.

3.4.2. Prevence opakování

Pokud porušíte naše pravidla, vyhrazujeme si právo uchovat (příslušné) údaje a informace pro pozdější použití. To znamená, že máme oprávněný důvod k zadržování vašich údajů, přičemž nemusíme vyhovět vaší žádosti o vymazání všech vašich údajů z našich systémů. To děláme proto, abychom zabránili zneužití v budoucnu.

3.5. Pokud nebudete spolupracovat při vracení peněz kupujícím nebo pokud budeme mít podezření, že se dopouštíte podvodu nebo jiného trestného činu, můžeme tuto záležitost nahlásit policii. V takovém případě můžeme vaše údaje poskytnout také kupujícímu, aby je mohl sám nahlásit.

4. Jak sledujeme dodržování našich pravidel?

4.1. Dodržování našich pravidel sledujeme několika způsoby. Máme například manuální kontroly prováděné naším týmem pro provoz platformy, našimi partnery a automatizovanými systémy. Tyto automatizované systémy používáme k identifikaci například podvodných vstupenek nebo falešných profilů. Náš tým pro provoz platformy se specializuje na odhalování a vyhodnocování složitých případů porušení našich pravidel. Mimo jiné sledujeme:

4.1.1. Ověření poskytnutých informací

Ručně kontrolujeme, zda poskytnuté informace o událostech a vstupenkách neporušují pravidla naší platformy.

4.1.2. Odhalování důkazů o podvodech

K posouzení potenciálu podvodu na naší platformě používáme určité ukazatele rizik, a to jak manuální, tak automatizované.

4.1.3. Kontaktování kupujících/prodejců

Pokud máme podezření, že porušujete naše pravidla, můžeme vás také kontaktovat a požádat o další informace. Můžeme vás například požádat o doložení potvrzení nákupu a o doklad o zaplacení vstupenky (např. snímek obrazovky s transakcí).

Pokud je vstupenka po příchodu kupujícího na akci shledána neplatnou, například z důvodu předchozího použití, zprostředkuje TicketSwap komunikaci mezi kupujícím a prodávajícím formou otevřené konverzace, v níž je TicketSwap prostředníkem. TicketSwap funguje jako nezávislý prostředník mezi prodávajícím a kupujícím a na základě šetření rozhodne o vrácení peněz nebo jiných opatřeních.

5. Postup při oznamování a podávání stížností

5.1. Pokud si myslíte, že akce nebo vstupenka je proti našim pravidlům (např. nesprávné informace o akci, vstupenka nefunguje nebo pokud byla akce zrušena), oznamte to TicketSwapu. TicketSwap má k dispozici několik způsobů, jak se s námi spojit. Například po akci vám zašleme e-mail s dotazem, zda vaše vstupenka fungovala, a vy budete moci uvést, že tomu tak nebylo, a TicketSwap zahájí proces, jehož cílem je poskytnout vám pomoc. Další možností je kontaktovat nás prostřednictvím některého z našich kanálů podpory; prostřednictvím aplikace WhatsApp, chatu nebo telefonicky. Můžete nám také poslat e-mail na adresu complaints@ticketswap.com. Zprávu můžete odeslat také pomocí červeného tlačítka zobrazeného na pravé straně každé stránky. V případě, že vstupenka nefunguje, budeme se vaší zprávou zabývat pouze v případě, že ji odešlete do 30 dnů od konání akce.

5.2. Neměli byste pravidelně odesílat nepřesné zprávy. V takových případech vám můžeme v závislosti na závažnosti porušení nejprve zaslat varování. Pokud nebudete dbát tohoto varování, na přiměřenou dobu vás na naší platformě zablokujeme. Pod pojmem „pravidelně“ rozumíme odesílání nepřesných zpráv častěji než dvakrát měsíčně. Poté váš účet zablokujeme v průměru na šest měsíců.

6. Co můžete dělat v případě, že nesouhlasíte s naším rozhodnutím?

6.1. Pokud nesouhlasíte s opatřeními, která jsme přijali, například s (dočasným) zablokováním vašeho účtu, můžete nám do šesti měsíců od oznámení našeho rozhodnutí poslat stížnost. Můžete tak učinit zasláním e-mailu na adresu complaints@ticketswap.com. Naše rozhodnutí pak v přiměřené lhůtě přezkoumáme. Náš postup pro podávání stížností můžete využít také v případě, že jste nám poslali zprávu a nesouhlasíte s naší odpovědí na tuto zprávu.

6.2. Pokud pravidelně podáváte zjevně neopodstatněné stížnosti, nejprve vám v závislosti na závažnosti porušení pošleme varování. Pokud nebudete dbát tohoto varování, na přiměřenou dobu vás na naší platformě zablokujeme. Pod pojmem „pravidelně“ rozumíme odesílání neopodstatněných stížnosti častěji než dvanáctkrát do roka. Poté váš účet zablokujeme v průměru na šest měsíců.

6.3. V neposlední řadě máte vždy právo podat stížnost u orgánu mimosoudního řešení sporů. To můžete učinit i v případě, že nesouhlasíte s tím, jak jsme vaši stížnost nebo oznámení vyřídili.